RİSALET YOLCULUĞU BAŞLAMIŞTI HİRADAN
RİSALET YOLCULUĞU BAŞLAMIŞTI HİRADAN
İlk emirler “Oku seni yaradan Rabbinin adıyla “
Telaşla gelinen evde bekleyen kader,
İlk mümine, vefakar eş Hadice.
xxxxxxxxxx
Hira dağından aşağı inerken rasul acaba ne duygular içindeydi,
Mekke halkının inandığı cinler miydi acaba kendine görünen
Sarp dağ yamacını hangi fiziki şartlar içinde geçmişti acaba?
xxxxxxxxxxxxxx
Dağdan aşağıya indiğinde Cibrili bütün semayı kaplar vaziyette görmüştü.
Sanki Allah Cibrille göndereceği yeni dinle
Doğuları ve batıları kaplayacağının müjdesini veriyordu.
Diyordu ki Ey Muhammed bak
Benim rahmetim doğuları ve batıları kuşatacaktır,
Benim dinime tabi olunduğu takdirde dünyada fesadın egemenliği son bulacaktır.
Göklerin ve yerin dini bütünleşmiş olacağından,
Tevhid gerçekleşecektir.
Kainattaki her şeyin Allah’a teslim oluşunun yanı sıra
İnsanın teslim oluşu ile birlikte yeryüzü islah olacaktır.
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
İlk müslümanlar; amca oğlu küçük çocuk amca oğlu Ali,
O zaman bedeni küçük aklı büyük,
Diyor ki peygambere, onları namaz kılarken görünce
Ben gideyim babama danışayım, bu dine girmek için.
Sonra hemen geliyor ve diyor;
Onlar beni dünyaya getirirken, bana sordular mı?
Öyleyse sormam gerekmez benim onlara bu konuyu,
Müslüman oluyorum.
Ömrü bu söze hizmetle geçti,
Savaş meydanı onunla çağladı,
Evladı nebi onunla çoğaldı.
İlmin kapısı, secaatin timsali,
Hayber fatihi
Allah’ ın aslanı O.
Yine Allah’ın yolunda dar kafalıların, beyinsizlerin sadmeleriyle,
Şehid olan O.
xxxxxxxxxxxxxxxxx
Sonradan azad edilerek peygamberin yanında kalmayı ailesine tercih edecek köle Zeyd,
Allah’ın peygamberinin, şahsında,
Cahiliyye arap geleneklerine son verdiği hayırlı evlatlık.
Evlatlıkların öz evlat gibi sayılarak mirasçı kılınması,
Eşlerinin öz evlatların eşleri gibi sayılmadığıda onun vesilesi ile öğretildi ümmete.
Azadlı köle olmasına rağmen,
Halid gibi askeri dehanın önünde komutan,.
Üç bin kişilik İslam ordusuyla,
Yüz binlik Roma ordusu karşı karşıya,
Mute ordusunda ilk şehid komutan.
Xxxxxxxxxxxx
Ebu Bekir, İlk müslümanlardan
Risaletten itibaren Rasulullah’ın yanından hiç ayrılmadı.
Rasulullah’ın ifadesiyle,
İnsanlar arasından dost tutulacak olsa
İlk sırada gelebilecek O,
Sadakat denilince ilk hatırlanabilecek O.
Rasılün miracdan dönüşünden sonra
İnkarcılar Muhammed göğe çıkıp,
Rabbi ile görüştüğünü söylüyor deyince,
“Ben onun doğru sözlü olduğuna inanıyor,
Hatta Meleklerin O’na
Gökten haber getirdiğine de inanıyorum.” Dedi.
Ebu Bekr-i Sıddık oldu.
Bu sadakat
Rasülün ölümüne,
Herkesin imkansız olarak baktığı bir anda,
Gerçeği görme konusunda onun gözlerini köreltmedi,
Aksine Ferasetini artırdı.
Ömer’in “Kim Muhammed öldü derse boynunu vururum”
Dediği anda O ” Kim Muhammed’e tapıyorsa
Bilsin ki O ölmüştür. Kim Allah’a tapıyorsa bilsin ki
Allah Bakidir, Ölümsüzdür.”
Diyerek Peygamberin ölümlü olduğunu
İnsanlara ifade edebilmiştir.
Zengin olmasına rağmen, çoğu zaman Allah yolunda infaktaki aşırılığı yüzünden yoksul bir hayat yaşadı.
İbni Ömer anlatıyor: Rasulullah ile beraber oturuyorduk. Ebu Bekir de vardı.
Ebu Bekir’in sırtında yakalarını dikenle tutturduğu bir abası vardı.
O sırada Cebrail gelerek Allah’ın selamını getirdi.Ve;
“Ya Rasulallah Ebu Bekirin Yakalarını dikenle tutturarak sırtına böyle bir aba aldığını görünce üzüldüm.” Dedi. Hz. Peygamber de:
“Ya Cebrail, Ebu Bekir Mekke’nin fethinden önce bütün malını bana infak etti.” Buyurdu.Cebrail de Hz. Peygambere,
“Ebu Bekir’e Allah’ın selam getirdiğini söyle.
Ve de ki: Rabbin senden şunu soruyor; bu kadar fakirlik içinde bulunduğun halde,
Benden razı mısın yoksa bana güceniyor musun?”dedi.
Hz Peygamber de Ebu Bekr’e dönerek,
“Ya Eba Bekir bu Cebraildir. Sana Allah’ın selamını getirmiş.
Rabbin senden, bu fakir halinde, kendisinden razı olup olmadığını soruyor “dedi.
Bunun üzerine Ebu Bekir ağlayarak,
“Rabbime mi güceneceğim, Rabbimden razıyım, Rabbimden razıyım.”
Diye cevap verdi.
İşte böyle Rabbinin rızasını kazanmak için harcanmış bir hayatın sonunda Rasulullah’ın ardından O’ nun halifeliği makamına erişti.
Halifeliğe seçildiğinde
İlk hutbesini okurken
“Eğer hak üzere olursam bana yardım ediniz,
Hak’dan ayrılırsam bana doğru yolu gösteriniz.”
Diyerek hak ve adalet bağımlısı olduğunu,
Daha ilk cümlelerinde tescil etmiştir.
xxxxxxxxxxxxxx
İlk dönem yaklaşık üç yıl gizli tebliğ dönemi.
Bu dönemde toplumun her kesiminden
İnsanlar Müslüman oluyordu.
Bu dönemde müşrikler
Henüz olayın ciddiyetini kavrayamamış,
İslamı potansiyel bir tehlike olarak
Görmedikleri için
Ciddi boyutlarda bir saldırganlık görülmemektedir.
Onlar sadece müslümanlarla alay etmekle yetinmektedirler.
xxxxxxxxxxxxxxxxx
Daha sonra Allah Azze ve Celle
Tebliğin dışa vurulmasını emrediyor.
وَأَنذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ
“Aşiretinden yakın olan kimseleri, Allah’ın azabıyla korkut.”(Şuara 214)
xxxxxxxxxxxxxx
İşte burada koptu kıyamet.
Daha önceleri bir takım insanların yeni dine girdiğini duyuyorlar ve görüyorlardı,
Fakat Ebu Cehillerin, Ebu Leheblerin hedef kitle seçilmesi,
Yeni dinin cesaretlenmesi ve direk Mekke oligarşisini hedef alması,
Tahammül edilir gibi değildi.
Muhammed ne yapmak istiyordu.
Yoksa gözü Mekkenin idaresini mi ele geçirmekti?
xxxxxxxxxxxxxx
Bu vahyin gelişi yeni peygamberi endişelere sevk ediyordu.
Nasıl anlatsındı ki Ebu Lehebe, ateşin babasına.
Halaları O’nu destekledi ve nihayet bir yemekli toplantı sonunda
Onlara anlatıldı
Allah’ın peygambere yüklediği misyon
Korkulan başa geldi,kelli, felli,kocaman adamlar
Sus pus olmuş, insanlara ne demeli hesapları yaparken
Küçük Ali,
Kendi tabiriyle “karnı şiş bacakları zayıf” “
Ben diyor ,Ya Rasulallah sana
Allah’ın dini konusunda,
Yardım etmek üzere bey’at ediyorum.”
Onca adam arasından
Bir çocukla beyatleşmiş olmak
Yeni elçiyi moral olarak nasıl etkilemişti acaba?
N’olaydı oradan, akrabalarından biri seninle beraberim diyeydi?
Ama böyle, Allah elçisini bütün bunlara
Ve daha nice zorluklara,
Katlanabilecek bir karaktere büründürmüştü ve hemde,
Sürekli vahiyle destekliyordu ki O metin olsun.
xxxxxxxxxxxx
Ya Rasulallah belki bizler o günkü
Toplantıda yoktuk. Senin davetini
Şu kulaklarımızla işitemedik.
Ama aramızda on dört kusur asır olmasına rağmen
Hemen şimdi bize bu daveti yapmış
Gibi hissediyoruz kendimizi.
Onların anlayamadığı hakikati görmüş,
İslamın izzet sayfalarını okumuş, fakat
Acze düşürülmüş bir islam tablosu içinden,
Senin ellerini tutarsak
Yeniden izzet ve şerefimizi kazanacağımızı biliyoruz.
Şimdi şuradan, hazır bulunduğumuz şu mekandan;
Ellerimizi sana uzatıyoruz,
Dostluk ve kardeşlik üzere seninle bey’atleşmek istiyoruz.
Ellerimizi tutarmısın?
Bu kardeşlerini de Ebu Bekre layık gördüğün gibi
Dostların zümresinde sayar mısın?
xxxxxxxxxxxxxx
İşte bundan sonrası, giderek zorlaşan ve tahammül derecesi zayıflayan
Bir sürece girmişti. Mekkeli zorbalar Muhammed’e inananlara
Hayatı zorlaştırmak için yarışıyorlardı.
Her gün yeni işkence yöntemleri geliştiriyor ve Allah’a teslim olanlara
Yeryüzünü dar ediyorlardı.
İnananlar insanlara huzur ve sükunun yolunu öğütlerken,
Bulanık sularda balık avlamayı meslek edinenler,
Suların durultulmasına müsaade etmek istemiyorlardı.
Çünkü yeni dinin getirdiği slogan, doğrudan onların
Çok tanrılı çıkar şebekesini hedef alıyordu.
Tek tanrıda ne demekti,
Kabenin içine doldurdukları tanrılar değil miydi?
İnsanları Mekkeye toplayan,
Onlara birer Mekke aristokratı olarak değer kazandıran
Ve gelen insanların, kendilerRİSALET YOLCULUĞU BAŞLAMIŞTI HİRADAN
İlk emirler “Oku seni yaradan Rabbinin adıyla “
Telaşla gelinen evde bekleyen kader,
İlk mümine, vefakar eş Hadice.
xxxxxxxxxx
Hira dağından aşağı inerken rasul acaba ne duygular içindeydi,
Mekke halkının inandığı cinler miydi acaba kendine görünen
Sarp dağ yamacını hangi fiziki şartlar içinde geçmişti acaba?
xxxxxxxxxxxxxx
Dağdan aşağıya indiğinde Cibrili bütün semayı kaplar vaziyette görmüştü.
Sanki Allah Cibrille göndereceği yeni dinle
Doğuları ve batıları kaplayacağının müjdesini veriyordu.
Diyordu ki Ey Muhammed bak
Benim rahmetim doğuları ve batıları kuşatacaktır,
Benim dinime tabi olunduğu takdirde dünyada fesadın egemenliği son bulacaktır.
Göklerin ve yerin dini bütünleşmiş olacağından,
Tevhid gerçekleşecektir.
Kainattaki her şeyin Allah’a teslim oluşunun yanı sıra
İnsanın teslim oluşu ile birlikte yeryüzü islah olacaktır.
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
İlk müslümanlar; amca oğlu küçük çocuk amca oğlu Ali,
O zaman bedeni küçük aklı büyük,
Diyor ki peygambere, onları namaz kılarken görünce
Ben gideyim babama danışayım, bu dine girmek için.
Sonra hemen geliyor ve diyor;
Onlar beni dünyaya getirirken, bana sordular mı?
Öyleyse sormam gerekmez benim onlara bu konuyu,
Müslüman oluyorum.
Ömrü bu söze hizmetle geçti,
Savaş meydanı onunla çağladı,
Evladı nebi onunla çoğaldı.
İlmin kapısı, secaatin timsali,
Hayber fatihi
Allah’ ın aslanı O.
Yine Allah’ın yolunda dar kafalıların, beyinsizlerin sadmeleriyle,
Şehid olan O.
xxxxxxxxxxxxxxxxx
Sonradan azad edilerek peygamberin yanında kalmayı ailesine tercih edecek köle Zeyd,
Allah’ın peygamberinin, şahsında,
Cahiliyye arap geleneklerine son verdiği hayırlı evlatlık.
Evlatlıkların öz evlat gibi sayılarak mirasçı kılınması,
Eşlerinin öz evlatların eşleri gibi sayılmadığıda onun vesilesi ile öğretildi ümmete.
Azadlı köle olmasına rağmen,
Halid gibi askeri dehanın önünde komutan,.
Üç bin kişilik İslam ordusuyla,
Yüz binlik Roma ordusu karşı karşıya,
Mute ordusunda ilk şehid komutan.
Xxxxxxxxxxxx
Ebu Bekir, İlk müslümanlardan
Risaletten itibaren Rasulullah’ın yanından hiç ayrılmadı.
Rasulullah’ın ifadesiyle,
İnsanlar arasından dost tutulacak olsa
İlk sırada gelebilecek O,
Sadakat denilince ilk hatırlanabilecek O.
Rasılün miracdan dönüşünden sonra
İnkarcılar Muhammed göğe çıkıp,
Rabbi ile görüştüğünü söylüyor deyince,
“Ben onun doğru sözlü olduğuna inanıyor,
Hatta Meleklerin O’na
Gökten haber getirdiğine de inanıyorum.” Dedi.
Ebu Bekr-i Sıddık oldu.
Bu sadakat
Rasülün ölümüne,
Herkesin imkansız olarak baktığı bir anda,
Gerçeği görme konusunda onun gözlerini köreltmedi,
Aksine Ferasetini artırdı.
Ömer’in “Kim Muhammed öldü derse boynunu vururum”
Dediği anda O ” Kim Muhammed’e tapıyorsa
Bilsin ki O ölmüştür. Kim Allah’a tapıyorsa bilsin ki
Allah Bakidir, Ölümsüzdür.”
Diyerek Peygamberin ölümlü olduğunu
İnsanlara ifade edebilmiştir.
Zengin olmasına rağmen, çoğu zaman Allah yolunda infaktaki aşırılığı yüzünden yoksul bir hayat yaşadı.
İbni Ömer anlatıyor: Rasulullah ile beraber oturuyorduk. Ebu Bekir de vardı.
Ebu Bekir’in sırtında yakalarını dikenle tutturduğu bir abası vardı.
O sırada Cebrail gelerek Allah’ın selamını getirdi.Ve;
“Ya Rasulallah Ebu Bekirin Yakalarını dikenle tutturarak sırtına böyle bir aba aldığını görünce üzüldüm.” Dedi. Hz. Peygamber de:
“Ya Cebrail, Ebu Bekir Mekke’nin fethinden önce bütün malını bana infak etti.” Buyurdu.Cebrail de Hz. Peygambere,
“Ebu Bekir’e Allah’ın selam getirdiğini söyle.
Ve de ki: Rabbin senden şunu soruyor; bu kadar fakirlik içinde bulunduğun halde,
Benden razı mısın yoksa bana güceniyor musun?”dedi.
Hz Peygamber de Ebu Bekr’e dönerek,
“Ya Eba Bekir bu Cebraildir. Sana Allah’ın selamını getirmiş.
Rabbin senden, bu fakir halinde, kendisinden razı olup olmadığını soruyor “dedi.
Bunun üzerine Ebu Bekir ağlayarak,
“Rabbime mi güceneceğim, Rabbimden razıyım, Rabbimden razıyım.”
Diye cevap verdi.
İşte böyle Rabbinin rızasını kazanmak için harcanmış bir hayatın sonunda Rasulullah’ın ardından O’ nun halifeliği makamına erişti.
Halifeliğe seçildiğinde
İlk hutbesini okurken
“Eğer hak üzere olursam bana yardım ediniz,
Hak’dan ayrılırsam bana doğru yolu gösteriniz.”
Diyerek hak ve adalet bağımlısı olduğunu,
Daha ilk cümlelerinde tescil etmiştir.
xxxxxxxxxxxxxx
İlk dönem yaklaşık üç yıl gizli tebliğ dönemi.
Bu dönemde toplumun her kesiminden
İnsanlar Müslüman oluyordu.
Bu dönemde müşrikler
Henüz olayın ciddiyetini kavrayamamış,
İslamı potansiyel bir tehlike olarak
Görmedikleri için
Ciddi boyutlarda bir saldırganlık görülmemektedir.
Onlar sadece müslümanlarla alay etmekle yetinmektedirler.
xxxxxxxxxxxxxxxxx
Daha sonra Allah Azze ve Celle
Tebliğin dışa vurulmasını emrediyor.
وَأَنذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ
“Aşiretinden yakın olan kimseleri, Allah’ın azabıyla korkut.”(Şuara 214)
xxxxxxxxxxxxxx
İşte burada koptu kıyamet.
Daha önceleri bir takım insanların yeni dine girdiğini duyuyorlar ve görüyorlardı,
Fakat Ebu Cehillerin, Ebu Leheblerin hedef kitle seçilmesi,
Yeni dinin cesaretlenmesi ve direk Mekke oligarşisini hedef alması,
Tahammül edilir gibi değildi.
Muhammed ne yapmak istiyordu.
Yoksa gözü Mekkenin idaresini mi ele geçirmekti?
xxxxxxxxxxxxxx
Bu vahyin gelişi yeni peygamberi endişelere sevk ediyordu.
Nasıl anlatsındı ki Ebu Lehebe, ateşin babasına.
Halaları O’nu destekledi ve nihayet bir yemekli toplantı sonunda
Onlara anlatıldı
Allah’ın peygambere yüklediği misyon
Korkulan başa geldi,kelli, felli,kocaman adamlar
Sus pus olmuş, insanlara ne demeli hesapları yaparken
Küçük Ali,
Kendi tabiriyle “karnı şiş bacakları zayıf” “
Ben diyor ,Ya Rasulallah sana
Allah’ın dini konusunda,
Yardım etmek üzere bey’at ediyorum.”
Onca adam arasından
Bir çocukla beyatleşmiş olmak
Yeni elçiyi moral olarak nasıl etkilemişti acaba?
N’olaydı oradan, akrabalarından biri seninle beraberim diyeydi?
Ama böyle, Allah elçisini bütün bunlara
Ve daha nice zorluklara,
Katlanabilecek bir karaktere büründürmüştü ve hemde,
Sürekli vahiyle destekliyordu ki O metin olsun.
xxxxxxxxxxxx
Ya Rasulallah belki bizler o günkü
Toplantıda yoktuk. Senin davetini
Şu kulaklarımızla işitemedik.
Ama aramızda on dört kusur asır olmasına rağmen
Hemen şimdi bize bu daveti yapmış
Gibi hissediyoruz kendimizi.
Onların anlayamadığı hakikati görmüş,
İslamın izzet sayfalarını okumuş, fakat
Acze düşürülmüş bir islam tablosu içinden,
Senin ellerini tutarsak
Yeniden izzet ve şerefimizi kazanacağımızı biliyoruz.
Şimdi şuradan, hazır bulunduğumuz şu mekandan;
Ellerimizi sana uzatıyoruz,
Dostluk ve kardeşlik üzere seninle bey’atleşmek istiyoruz.
Ellerimizi tutarmısın?
Bu kardeşlerini de Ebu Bekre layık gördüğün gibi
Dostların zümresinde sayar mısın?
xxxxxxxxxxxxxx
İşte bundan sonrası, giderek zorlaşan ve tahammül derecesi zayıflayan
Bir sürece girmişti. Mekkeli zorbalar Muhammed’e inananlara
Hayatı zorlaştırmak için yarışıyorlardı.
Her gün yeni işkence yöntemleri geliştiriyor ve Allah’a teslim olanlara
Yeryüzünü dar ediyorlardı.
İnananlar insanlara huzur ve sükunun yolunu öğütlerken,
Bulanık sularda balık avlamayı meslek edinenler,
Suların durultulmasına müsaade etmek istemiyorlardı.
Çünkü yeni dinin getirdiği slogan, doğrudan onların
Çok tanrılı çıkar şebekesini hedef alıyordu.
Tek tanrıda ne demekti,
Kabenin içine doldurdukları tanrılar değil miydi?
İnsanları Mekkeye toplayan,
Onlara birer Mekke aristokratı olarak değer kazandıran
Ve gelen insanların, kendilerine kazandırdığı dövizlerin kaynağı olan.
Hem bu Muhammed nasıl oluyor da
Köleleri ile kendilerini aynı statüde,
Kulluk çizgisinde yan yana koyuyordu.
Oysa onlar, köleler, onların kullarıydı,
Ne buyururlarsa yapmak zorundaydılar.
Bütün zorlamalar ve yıldırmalar çare olmuyor Ebu cehillere
Gün geçmiyor ki Muhammede tabi olan yeni birileri olmasın.ine kazandırdığı dövizlerin kaynağı olan.
RİSALET YOLCULUĞU BAŞLAMIŞTI HİRADAN
İlk emirler “Oku seni yaradan Rabbinin adıyla “
Telaşla gelinen evde bekleyen kader,
İlk mümine, vefakar eş Hadice.
xxxxxxxxxx
Hira dağından aşağı inerken rasul acaba ne duygular içindeydi,
Mekke halkının inandığı cinler miydi acaba kendine görünen
Sarp dağ yamacını hangi fiziki şartlar içinde geçmişti acaba?
xxxxxxxxxxxxxx
Dağdan aşağıya indiğinde Cibrili bütün semayı kaplar vaziyette görmüştü.
Sanki Allah Cibrille göndereceği yeni dinle
Doğuları ve batıları kaplayacağının müjdesini veriyordu.
Diyordu ki Ey Muhammed bak
Benim rahmetim doğuları ve batıları kuşatacaktır,
Benim dinime tabi olunduğu takdirde dünyada fesadın egemenliği son bulacaktır.
Göklerin ve yerin dini bütünleşmiş olacağından,
Tevhid gerçekleşecektir.
Kainattaki her şeyin Allah’a teslim oluşunun yanı sıra
İnsanın teslim oluşu ile birlikte yeryüzü islah olacaktır.
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
İlk müslümanlar; amca oğlu küçük çocuk amca oğlu Ali,
O zaman bedeni küçük aklı büyük,
Diyor ki peygambere, onları namaz kılarken görünce
Ben gideyim babama danışayım, bu dine girmek için.
Sonra hemen geliyor ve diyor;
Onlar beni dünyaya getirirken, bana sordular mı?
Öyleyse sormam gerekmez benim onlara bu konuyu,
Müslüman oluyorum.
Ömrü bu söze hizmetle geçti,
Savaş meydanı onunla çağladı,
Evladı nebi onunla çoğaldı.
İlmin kapısı, secaatin timsali,
Hayber fatihi
Allah’ ın aslanı O.
Yine Allah’ın yolunda dar kafalıların, beyinsizlerin sadmeleriyle,
Şehid olan O.
xxxxxxxxxxxxxxxxx
Sonradan azad edilerek peygamberin yanında kalmayı ailesine tercih edecek köle Zeyd,
Allah’ın peygamberinin, şahsında,
Cahiliyye arap geleneklerine son verdiği hayırlı evlatlık.
Evlatlıkların öz evlat gibi sayılarak mirasçı kılınması,
Eşlerinin öz evlatların eşleri gibi sayılmadığıda onun vesilesi ile öğretildi ümmete.
Azadlı köle olmasına rağmen,
Halid gibi askeri dehanın önünde komutan,.
Üç bin kişilik İslam ordusuyla,
Yüz binlik Roma ordusu karşı karşıya,
Mute ordusunda ilk şehid komutan.
Xxxxxxxxxxxx
Ebu Bekir, İlk müslümanlardan
Risaletten itibaren Rasulullah’ın yanından hiç ayrılmadı.
Rasulullah’ın ifadesiyle,
İnsanlar arasından dost tutulacak olsa
İlk sırada gelebilecek O,
Sadakat denilince ilk hatırlanabilecek O.
Rasılün miracdan dönüşünden sonra
İnkarcılar Muhammed göğe çıkıp,
Rabbi ile görüştüğünü söylüyor deyince,
“Ben onun doğru sözlü olduğuna inanıyor,
Hatta Meleklerin O’na
Gökten haber getirdiğine de inanıyorum.” Dedi.
Ebu Bekr-i Sıddık oldu.
Bu sadakat
Rasülün ölümüne,
Herkesin imkansız olarak baktığı bir anda,
Gerçeği görme konusunda onun gözlerini köreltmedi,
Aksine Ferasetini artırdı.
Ömer’in “Kim Muhammed öldü derse boynunu vururum”
Dediği anda O ” Kim Muhammed’e tapıyorsa
Bilsin ki O ölmüştür. Kim Allah’a tapıyorsa bilsin ki
Allah Bakidir, Ölümsüzdür.”
Diyerek Peygamberin ölümlü olduğunu
İnsanlara ifade edebilmiştir.
Zengin olmasına rağmen, çoğu zaman Allah yolunda infaktaki aşırılığı yüzünden yoksul bir hayat yaşadı.
İbni Ömer anlatıyor: Rasulullah ile beraber oturuyorduk. Ebu Bekir de vardı.
Ebu Bekir’in sırtında yakalarını dikenle tutturduğu bir abası vardı.
O sırada Cebrail gelerek Allah’ın selamını getirdi.Ve;
“Ya Rasulallah Ebu Bekirin Yakalarını dikenle tutturarak sırtına böyle bir aba aldığını görünce üzüldüm.” Dedi. Hz. Peygamber de:
“Ya Cebrail, Ebu Bekir Mekke’nin fethinden önce bütün malını bana infak etti.” Buyurdu.Cebrail de Hz. Peygambere,
“Ebu Bekir’e Allah’ın selam getirdiğini söyle.
Ve de ki: Rabbin senden şunu soruyor; bu kadar fakirlik içinde bulunduğun halde,
Benden razı mısın yoksa bana güceniyor musun?”dedi.
Hz Peygamber de Ebu Bekr’e dönerek,
“Ya Eba Bekir bu Cebraildir. Sana Allah’ın selamını getirmiş.
Rabbin senden, bu fakir halinde, kendisinden razı olup olmadığını soruyor “dedi.
Bunun üzerine Ebu Bekir ağlayarak,
“Rabbime mi güceneceğim, Rabbimden razıyım, Rabbimden razıyım.”
Diye cevap verdi.
İşte böyle Rabbinin rızasını kazanmak için harcanmış bir hayatın sonunda Rasulullah’ın ardından O’ nun halifeliği makamına erişti.
Halifeliğe seçildiğinde
İlk hutbesini okurken
“Eğer hak üzere olursam bana yardım ediniz,
Hak’dan ayrılırsam bana doğru yolu gösteriniz.”
Diyerek hak ve adalet bağımlısı olduğunu,
Daha ilk cümlelerinde tescil etmiştir.
xxxxxxxxxxxxxx
İlk dönem yaklaşık üç yıl gizli tebliğ dönemi.
Bu dönemde toplumun her kesiminden
İnsanlar Müslüman oluyordu.
Bu dönemde müşrikler
Henüz olayın ciddiyetini kavrayamamış,
İslamı potansiyel bir tehlike olarak
Görmedikleri için
Ciddi boyutlarda bir saldırganlık görülmemektedir.
Onlar sadece müslümanlarla alay etmekle yetinmektedirler.
xxxxxxxxxxxxxxxxx
Daha sonra Allah Azze ve Celle
Tebliğin dışa vurulmasını emrediyor.
وَأَنذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ
“Aşiretinden yakın olan kimseleri, Allah’ın azabıyla korkut.”(Şuara 214)
xxxxxxxxxxxxxx
İşte burada koptu kıyamet.
Daha önceleri bir takım insanların yeni dine girdiğini duyuyorlar ve görüyorlardı,
Fakat Ebu Cehillerin, Ebu Leheblerin hedef kitle seçilmesi,
Yeni dinin cesaretlenmesi ve direk Mekke oligarşisini hedef alması,
Tahammül edilir gibi değildi.
Muhammed ne yapmak istiyordu.
Yoksa gözü Mekkenin idaresini mi ele geçirmekti?
xxxxxxxxxxxxxx
Bu vahyin gelişi yeni peygamberi endişelere sevk ediyordu.
Nasıl anlatsındı ki Ebu Lehebe, ateşin babasına.
Halaları O’nu destekledi ve nihayet bir yemekli toplantı sonunda
Onlara anlatıldı
Allah’ın peygambere yüklediği misyon
Korkulan başa geldi,kelli, felli,kocaman adamlar
Sus pus olmuş, insanlara ne demeli hesapları yaparken
Küçük Ali,
Kendi tabiriyle “karnı şiş bacakları zayıf” “
Ben diyor ,Ya Rasulallah sana
Allah’ın dini konusunda,
Yardım etmek üzere bey’at ediyorum.”
Onca adam arasından
Bir çocukla beyatleşmiş olmak
Yeni elçiyi moral olarak nasıl etkilemişti acaba?
N’olaydı oradan, akrabalarından biri seninle beraberim diyeydi?
Ama böyle, Allah elçisini bütün bunlara
Ve daha nice zorluklara,
Katlanabilecek bir karaktere büründürmüştü ve hemde,
Sürekli vahiyle destekliyordu ki O metin olsun.
xxxxxxxxxxxx
Ya Rasulallah belki bizler o günkü
Toplantıda yoktuk. Senin davetini
Şu kulaklarımızla işitemedik.
Ama aramızda on dört kusur asır olmasına rağmen
Hemen şimdi bize bu daveti yapmış
Gibi hissediyoruz kendimizi.
Onların anlayamadığı hakikati görmüş,
İslamın izzet sayfalarını okumuş, fakat
Acze düşürülmüş bir islam tablosu içinden,
Senin ellerini tutarsak
Yeniden izzet ve şerefimizi kazanacağımızı biliyoruz.
Şimdi şuradan, hazır bulunduğumuz şu mekandan;
Ellerimizi sana uzatıyoruz,
Dostluk ve kardeşlik üzere seninle bey’atleşmek istiyoruz.
Ellerimizi tutarmısın?
Bu kardeşlerini de Ebu Bekre layık gördüğün gibi
Dostların zümresinde sayar mısın?
xxxxxxxxxxxxxx
İşte bundan sonrası, giderek zorlaşan ve tahammül derecesi zayıflayan
Bir sürece girmişti. Mekkeli zorbalar Muhammed’e inananlara
Hayatı zorlaştırmak için yarışıyorlardı.
Her gün yeni işkence yöntemleri geliştiriyor ve Allah’a teslim olanlara
Yeryüzünü dar ediyorlardı.
İnananlar insanlara huzur ve sükunun yolunu öğütlerken,
Bulanık sularda balık avlamayı meslek edinenler,
Suların durultulmasına müsaade etmek istemiyorlardı.
Çünkü yeni dinin getirdiği slogan, doğrudan onların
Çok tanrılı çıkar şebekesini hedef alıyordu.
Tek tanrıda ne demekti,
Kabenin içine doldurdukları tanrılar değil miydi?
İnsanları Mekkeye toplayan,
Onlara birer Mekke aristokratı olarak değer kazandıran
Ve gelen insanların, kendilerine kazandırdığı dövizlerin kaynağı olan.
Hem bu Muhammed nasıl oluyor da
Köleleri ile kendilerini aynı statüde,
Kulluk çizgisinde yan yana koyuyordu.
Oysa onlar, köleler, onların kullarıydı,
Ne buyururlarsa yapmak zorundaydılar.
Bütün zorlamalar ve yıldırmalar çare olmuyor Ebu cehillere
Gün geçmiyor ki Muhammede tabi olan yeni birileri olmasın.Hem bu Muhammed nasıl oluyor da
RİSALET YOLCULUĞU BAŞLAMIŞTI HİRADAN
İlk emirler “Oku seni yaradan Rabbinin adıyla “
Telaşla gelinen evde bekleyen kader,
İlk mümine, vefakar eş Hadice.
xxxxxxxxxx
Hira dağından aşağı inerken rasul acaba ne duygular içindeydi,
Mekke halkının inandığı cinler miydi acaba kendine görünen
Sarp dağ yamacını hangi fiziki şartlar içinde geçmişti acaba?
xxxxxxxxxxxxxx
Dağdan aşağıya indiğinde Cibrili bütün semayı kaplar vaziyette görmüştü.
Sanki Allah Cibrille göndereceği yeni dinle
Doğuları ve batıları kaplayacağının müjdesini veriyordu.
Diyordu ki Ey Muhammed bak
Benim rahmetim doğuları ve batıları kuşatacaktır,
Benim dinime tabi olunduğu takdirde dünyada fesadın egemenliği son bulacaktır.
Göklerin ve yerin dini bütünleşmiş olacağından,
Tevhid gerçekleşecektir.
Kainattaki her şeyin Allah’a teslim oluşunun yanı sıra
İnsanın teslim oluşu ile birlikte yeryüzü islah olacaktır.
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
İlk müslümanlar; amca oğlu küçük çocuk amca oğlu Ali,
O zaman bedeni küçük aklı büyük,
Diyor ki peygambere, onları namaz kılarken görünce
Ben gideyim babama danışayım, bu dine girmek için.
Sonra hemen geliyor ve diyor;
Onlar beni dünyaya getirirken, bana sordular mı?
Öyleyse sormam gerekmez benim onlara bu konuyu,
Müslüman oluyorum.
Ömrü bu söze hizmetle geçti,
Savaş meydanı onunla çağladı,
Evladı nebi onunla çoğaldı.
İlmin kapısı, secaatin timsali,
Hayber fatihi
Allah’ ın aslanı O.
Yine Allah’ın yolunda dar kafalıların, beyinsizlerin sadmeleriyle,
Şehid olan O.
xxxxxxxxxxxxxxxxx
Sonradan azad edilerek peygamberin yanında kalmayı ailesine tercih edecek köle Zeyd,
Allah’ın peygamberinin, şahsında,
Cahiliyye arap geleneklerine son verdiği hayırlı evlatlık.
Evlatlıkların öz evlat gibi sayılarak mirasçı kılınması,
Eşlerinin öz evlatların eşleri gibi sayılmadığıda onun vesilesi ile öğretildi ümmete.
Azadlı köle olmasına rağmen,
Halid gibi askeri dehanın önünde komutan,.
Üç bin kişilik İslam ordusuyla,
Yüz binlik Roma ordusu karşı karşıya,
Mute ordusunda ilk şehid komutan.
Xxxxxxxxxxxx
Ebu Bekir, İlk müslümanlardan
Risaletten itibaren Rasulullah’ın yanından hiç ayrılmadı.
Rasulullah’ın ifadesiyle,
İnsanlar arasından dost tutulacak olsa
İlk sırada gelebilecek O,
Sadakat denilince ilk hatırlanabilecek O.
Rasılün miracdan dönüşünden sonra
İnkarcılar Muhammed göğe çıkıp,
Rabbi ile görüştüğünü söylüyor deyince,
“Ben onun doğru sözlü olduğuna inanıyor,
Hatta Meleklerin O’na
Gökten haber getirdiğine de inanıyorum.” Dedi.
Ebu Bekr-i Sıddık oldu.
Bu sadakat
Rasülün ölümüne,
Herkesin imkansız olarak baktığı bir anda,
Gerçeği görme konusunda onun gözlerini köreltmedi,
Aksine Ferasetini artırdı.
Ömer’in “Kim Muhammed öldü derse boynunu vururum”
Dediği anda O ” Kim Muhammed’e tapıyorsa
Bilsin ki O ölmüştür. Kim Allah’a tapıyorsa bilsin ki
Allah Bakidir, Ölümsüzdür.”
Diyerek Peygamberin ölümlü olduğunu
İnsanlara ifade edebilmiştir.
Zengin olmasına rağmen, çoğu zaman Allah yolunda infaktaki aşırılığı yüzünden yoksul bir hayat yaşadı.
İbni Ömer anlatıyor: Rasulullah ile beraber oturuyorduk. Ebu Bekir de vardı.
Ebu Bekir’in sırtında yakalarını dikenle tutturduğu bir abası vardı.
O sırada Cebrail gelerek Allah’ın selamını getirdi.Ve;
“Ya Rasulallah Ebu Bekirin Yakalarını dikenle tutturarak sırtına böyle bir aba aldığını görünce üzüldüm.” Dedi. Hz. Peygamber de:
“Ya Cebrail, Ebu Bekir Mekke’nin fethinden önce bütün malını bana infak etti.” Buyurdu.Cebrail de Hz. Peygambere,
“Ebu Bekir’e Allah’ın selam getirdiğini söyle.
Ve de ki: Rabbin senden şunu soruyor; bu kadar fakirlik içinde bulunduğun halde,
Benden razı mısın yoksa bana güceniyor musun?”dedi.
Hz Peygamber de Ebu Bekr’e dönerek,
“Ya Eba Bekir bu Cebraildir. Sana Allah’ın selamını getirmiş.
Rabbin senden, bu fakir halinde, kendisinden razı olup olmadığını soruyor “dedi.
Bunun üzerine Ebu Bekir ağlayarak,
“Rabbime mi güceneceğim, Rabbimden razıyım, Rabbimden razıyım.”
Diye cevap verdi.
İşte böyle Rabbinin rızasını kazanmak için harcanmış bir hayatın sonunda Rasulullah’ın ardından O’ nun halifeliği makamına erişti.
Halifeliğe seçildiğinde
İlk hutbesini okurken
“Eğer hak üzere olursam bana yardım ediniz,
Hak’dan ayrılırsam bana doğru yolu gösteriniz.”
Diyerek hak ve adalet bağımlısı olduğunu,
Daha ilk cümlelerinde tescil etmiştir.
xxxxxxxxxxxxxx
İlk dönem yaklaşık üç yıl gizli tebliğ dönemi.
Bu dönemde toplumun her kesiminden
İnsanlar Müslüman oluyordu.
Bu dönemde müşrikler
Henüz olayın ciddiyetini kavrayamamış,
İslamı potansiyel bir tehlike olarak
Görmedikleri için
Ciddi boyutlarda bir saldırganlık görülmemektedir.
Onlar sadece müslümanlarla alay etmekle yetinmektedirler.
xxxxxxxxxxxxxxxxx
Daha sonra Allah Azze ve Celle
Tebliğin dışa vurulmasını emrediyor.
وَأَنذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ
“Aşiretinden yakın olan kimseleri, Allah’ın azabıyla korkut.”(Şuara 214)
xxxxxxxxxxxxxx
İşte burada koptu kıyamet.
Daha önceleri bir takım insanların yeni dine girdiğini duyuyorlar ve görüyorlardı,
Fakat Ebu Cehillerin, Ebu Leheblerin hedef kitle seçilmesi,
Yeni dinin cesaretlenmesi ve direk Mekke oligarşisini hedef alması,
Tahammül edilir gibi değildi.
Muhammed ne yapmak istiyordu.
Yoksa gözü Mekkenin idaresini mi ele geçirmekti?
xxxxxxxxxxxxxx
Bu vahyin gelişi yeni peygamberi endişelere sevk ediyordu.
Nasıl anlatsındı ki Ebu Lehebe, ateşin babasına.
Halaları O’nu destekledi ve nihayet bir yemekli toplantı sonunda
Onlara anlatıldı
Allah’ın peygambere yüklediği misyon
Korkulan başa geldi,kelli, felli,kocaman adamlar
Sus pus olmuş, insanlara ne demeli hesapları yaparken
Küçük Ali,
Kendi tabiriyle “karnı şiş bacakları zayıf” “
Ben diyor ,Ya Rasulallah sana
Allah’ın dini konusunda,
Yardım etmek üzere bey’at ediyorum.”
Onca adam arasından
Bir çocukla beyatleşmiş olmak
Yeni elçiyi moral olarak nasıl etkilemişti acaba?
N’olaydı oradan, akrabalarından biri seninle beraberim diyeydi?
Ama böyle, Allah elçisini bütün bunlara
Ve daha nice zorluklara,
Katlanabilecek bir karaktere büründürmüştü ve hemde,
Sürekli vahiyle destekliyordu ki O metin olsun.
xxxxxxxxxxxx
Ya Rasulallah belki bizler o günkü
Toplantıda yoktuk. Senin davetini
Şu kulaklarımızla işitemedik.
Ama aramızda on dört kusur asır olmasına rağmen
Hemen şimdi bize bu daveti yapmış
Gibi hissediyoruz kendimizi.
Onların anlayamadığı hakikati görmüş,
İslamın izzet sayfalarını okumuş, fakat
Acze düşürülmüş bir islam tablosu içinden,
Senin ellerini tutarsak
Yeniden izzet ve şerefimizi kazanacağımızı biliyoruz.
Şimdi şuradan, hazır bulunduğumuz şu mekandan;
Ellerimizi sana uzatıyoruz,
Dostluk ve kardeşlik üzere seninle bey’atleşmek istiyoruz.
Ellerimizi tutarmısın?
Bu kardeşlerini de Ebu Bekre layık gördüğün gibi
Dostların zümresinde sayar mısın?
xxxxxxxxxxxxxx
İşte bundan sonrası, giderek zorlaşan ve tahammül derecesi zayıflayan
Bir sürece girmişti. Mekkeli zorbalar Muhammed’e inananlara
Hayatı zorlaştırmak için yarışıyorlardı.
Her gün yeni işkence yöntemleri geliştiriyor ve Allah’a teslim olanlara
Yeryüzünü dar ediyorlardı.
İnananlar insanlara huzur ve sükunun yolunu öğütlerken,
Bulanık sularda balık avlamayı meslek edinenler,
Suların durultulmasına müsaade etmek istemiyorlardı.
Çünkü yeni dinin getirdiği slogan, doğrudan onların
Çok tanrılı çıkar şebekesini hedef alıyordu.
Tek tanrıda ne demekti,
Kabenin içine doldurdukları tanrılar değil miydi?
İnsanları Mekkeye toplayan,
Onlara birer Mekke aristokratı olarak değer kazandıran
Ve gelen insanların, kendilerine kazandırdığı dövizlerin kaynağı olan.
Hem bu Muhammed nasıl oluyor da
Köleleri ile kendilerini aynı statüde,
Kulluk çizgisinde yan yana koyuyordu.
Oysa onlar, köleler, onların kullarıydı,
Ne buyururlarsa yapmak zorundaydılar.
Bütün zorlamalar ve yıldırmalar çare olmuyor Ebu cehillere
Gün geçmiyor ki Muhammede tabi olan yeni birileri olmasın.Köleleri ile kendilerini aynı statüde,
Kulluk çizgisinde yan yana koyuyordu.
Oysa onlar, köleler, onların kullarıydı,
Ne buyururlarsa yapmak zorundaydılar.
Bütün zorlamalar ve yıldırmalar çare olmuyor Ebu cehillere
Gün geçmiyor ki Muhammede tabi olan yeni birileri olmasın.